lifestyle,  love your body

Ce mănânc?!

Că nu prea mânănc, asta știm cu toții, și nu pentru că nu mi-ar plăcea, ci pentru că alimentele gustoase îngrașă sau îmi fac rău. La fel ca și zicala ”Ce e bun e interzis sau îngrașă!”

Pe premisa asta am plecat și eu în călătoria vieții sănătoase, care începe de la alimentație. Sunt aproape 5 ani de când mi-am format un stil de viață alimentar care era menit, inițial, să ma ajute să pierd kilogramele acumulate, iar mai apoi, s-a transformat în normalitate și m-a ajutat să fiu perfect sănătoasă și să-mi mențin forma fizică dorită.

Am început simplu prin a renunța la zahăr, carbohidrați (sucuri carbogazoase, fast-food, pâine şi, în general, toate alimentele procesate), prăjeli și alcool. Farfuria mea s-a transformat radical. În primul rând cantitativ, am renunțat la porțiile bogate și la farfuriile tradiționale românești, pline cu vârf și am învățat să-mi pun în farfurie cât este necesar. Un alt truc pe care l-am învățat se referă la felul în care arată farfuria. Înainte de a simți gustul mâncării, ochii sunt cei cărora trebuie să le placă ce urmează „să mănânce”. Așa că aranjez alimentele încât să pară mai mult a farfurie de Master Chef decât o farfurie de regim.

În timp, organismul este cel care te atenționează ce-i priește și ce nu. În cazul meu, am plecat de la o alimentație zilnică, repetitivă, la care am adăugat alimente. Atunci când nu mă simțeam bine, aveam dureri de stomac, mă balonam foarte ușor sau oboseam după mese, era clar că nu îmi fac bine, așa că le-am scos din alimentație.

Așa am descoperit că nu mai pot consuma carne, că nu-mi mai place, că-mi face rău și că mă simt mult mai ușoară și am o digestie mult mai ok fără a o consuma. N-am renunțat însă la pește, îmi place foarte mult și mănânc cu plăcere ton, somon, fructe de mare în orice formă și de orice fel.

Nu sunt nutriționist, n-am urmat cursuri de specialitate, însă vă pot spune că am citit foarte mult și am trecut prin propriul filtru informațiile primite atât din exterior, cât și de la propriul meu organism și am ajuns la următoare concluzie:

Vrei să slăbești?! Reduci porțiile, elimini total zaharurile, carbohidrații, sucurile acidulate și alcoolul.

Ai slăbit și vrei să te menții și să ai o viață sănătoasă în continuare?! Continuă să-ți asculți propriul metabolism și să înveți să consumi alimentele cu care el se simte bine. Metabolismul are memorie și, după un timp, poți și, chiar îți recomand, să ai mici scăpări de la programul strict cu care ești obișnuit și să-ți satisfaci micile plăceri culinare. Fie că e o prăjitură sau chiar ceva prăjit, însă, vei vedea că nu ți se vor mai părea la fel de bune ca altă dată, vei gusta, și te vei întoarce la stilul alimentar propriu.

Eu n-am mâncat ciocolată cu lapte, din aia bună, de 5 ani! E adevărat că există pe piață o multitudine de opțiuni pe bază de stevia sau cu alți îndulcitori, dar, credeți-mă, singurul lucru de care mi-a fost poftă în anii aceștia, a fost de o Milka mare cu lapte. Atât! Prăjituri mai gust, din an în paște dar, nu le mai pot mânca cu aceiași plăcere, pentru că, zahărul din sângele meu s-a redus semnificativ și, efectiv, mi se face rău. Așa că, obișnuința devine a doua natură!

Concret, am făcut câteva poze la ceea ce mănânc eu zilnic, acasă. Iată!

Micul dejun: Iaurt cu cereale, fără adaos de zahăr, bio, sau musli, Gr8nola, la care adaug fructe proaspete, ce am prin fructieră în dimineața respectivă. Nu toate fructele îmi fac bine, așa că și de aici am tăiat o grămadă de pe listă. A rămas Mango, care chiar îmi place, căpșuni, struguri bio, kiwi, banane (dar rar), mure, afine, nuci și cam atât.

 

Prânz sau cină: La mine, mesele astea două, de cele mai multe ori, devin una singură pentru că nu-mi trebuie mai mult și nu cred în 3 mese principale si 1000 de gustări pe zi. Astea sunt baliverne. Mănânci cât îți trebuie! Dacă nu îți e foame, de ce să mânînci?! Că trebuie?! V-am mai zis eu, nimic nu ”trebuie” în viața asta!

Deci, acasă mănânc de cele mai multe ori salate pe care mi le-am personalizat, și pun în ele ce îmi e poftă și ce am luat de la Mega în ziua respectivă. Îmi plac mixurile astea de salate cu semințe, sau rucola, spanac, salată Iceberg, pentru că e ușor crocantă, la care adaug, aproape de fiecare dată telemea de vacă, light, sau mozzarela, ciuperci crude, castravete, ardei, porumb (răruț pentru că nu-mi face prea bine), ton, măsline, cus cus, sfeclă, morcov și ce mai e de sezon. Nu consum ceapă sau usturoi pentru că bila mea nu le suportă. Nu folosesc dressing la salate, rar pun puțin ulei de măsline extra virgin, dacă alimentele nu ”se leagă”.  Mai nou, adaug în salatele mele cartof dulce, fiert sau o mână de orez brun.

Cam asta ”gătesc” eu acasă, iar masa nelipsită este formată din, deja clasicul, brânză cu roșii.

Nu mănânc pâine, tot de 5 ani. Am înlocuit-o cu Wasa sau Finn Crisp. Un fel de scovergi fără gust și formă, cum le numesc apropiații.

Dar, totul ține de obișnuință. Să mănânci sănătos poate fi la fel de delicios dacă te gândești în primul rând la beneficii! Un corp sănătos, vânjos și frumos se menține cu grijă și dragoste!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *